Poniżej lista najczęściej zadawanych pytań oraz nasze odpowiedzi.
ZAMÓWIENIA I PŁATNOŚCI
- 1. Już złożyłem zamówienie, a chciałbym jeszcze coś domówić. Jak to zrobić?
- Proszę złożyć drugie zamówienie wybierając w opcjach wysyłki wariant: POŁĄCZ 2 ZAMÓWIENIA. Wtedy system nie naliczy dodatkowych kosztów wysyłki. W UWAGACH DO ZAMÓWIENIA prosimy wpisać z jakim nr zamówienia mamy połączyć tę transakcję. W takim przypadku oba zamówienia nadajemy jedną paczką.
- 2. Złożyłem zamówienie, po domówieniu oba zamówienia przekroczą kwotę 300zł, czy muszę płacić za koszt wysyłki?
- Nie, koszt wysyłki odliczymy w przypadku przedpłaty, kiedy równowartość towarów przekroczy tę kwotę. Ewentualną nadpłatę zwrócimy na konto z którego przyszedł przelew, ewentualnie poprzez Payu, Paypal, jeśli taki był sposób zapłaty.
- 3. Podane zostały błędne dane do wysyłki, mogę je zmienić?
- Jeżeli paczka jeszcze od nas nie wyszła, prosimy wysłać w odpowiedzi na złożone zamówienie maila z informacją zawierającą prawidłowe dane. Jeżeli przesyłka już wyszła, prosimy skontaktować się z infolinią przewoźnika z numerem paczki w celu zmiany adresu odbioru.
- 4. Kurier nie dostarczył mojej paczki. Widzę w monitoringu przewoźnika, że jest jakiś problem. Co robić?
- W takiej sytuacji najlepszą opcją jest skontaktowanie się odbiorcy bezpośrednio z infolinią przewoźnika w celu precyzyjnego wyjaśnienia zajścia i szybkiego oraz skutecznego dostarczenia przesyłki. Po nadaniu przesyłki odbiorca ma znacznie lepsze narzędzia i większe szanse na skuteczną interwencję niż nadawca. Jeżeli to nie przyniesie efektu, prosimy o informację mailową z jak największą ilością detali. Wtedy spróbujemy podjąć interwencję od strony nadawcy, która niestety bywa dłuższą drogą do wyjaśnienia sprawy.
- 5. Co znaczą oznaczenia statusów zamówień?
-
- Przyjęto do realizacji - Twoje zamówienie zostało przyjęte
- Zrealizowane – Twoje zamówienie zostało spakowane i czeka na odbiór przez kuriera, zazwyczaj jest ono odebrane w przeciągu 24 godz.
- Anulowane – w przypadku braku płatności i braku kontaktu (e-mail z przypomnieniem) zamówienie zmienia status na ANULOWANE w po 10 dniach
- 6. Przesyłka zawiera niewłaściwy produkt / kolor. Co mam zrobić?
- Proszę sprawdzić czy produkt zgadza się z dowodem zakupu oraz ze złożonym zamówieniem (potwierdzenie mailowe). Jeżeli niezgodność zostanie potwierdzona prosimy o przesłanie nam drogą e-mailową zdjęcia otrzymanego produktu wraz z krótką informacją. Po odebraniu wiadomości zaproponujemy rozwiązanie.
INFORMACJE O PRODUKTACH
- 1. Czym różni się woskowa pasta do butów SAPHIR MDOR od woskowej pasty do butów SAPHIR BDC?
- Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą są same opakowania - czarna, najbardziej ekskluzywna linia produktów ze złotymi elementami doskonale prezentuje się w gablotach, na wystawach sklepowych, wizualizacjach czy w przekazach marketingowych (zdjęcia, filmy, plakaty). Jednak najbardziej istotną różnicą jest skład produktów. W linii SAPHIR Medaille d'Or bezkompromisowo wykorzystuje się absolutnie najlepsze surowce bez względu na ich cenę. Jakość oraz koncentracja najbardziej wartościowych substancji w pastach do butów SAPHIR MDOR jest zdecydowanie wyższa niż w innych produktach. Daje to nie tylko lepszą wydajność i bardziej atrakcyjny efekt finalny po zastosowaniu, ale i trwałość tego efektu jest większa. Osiągnięty połysk uzyskany za pomocą SAPHIR MDOR Pate de Luxe utrzymuje się przez dłuższy czas, a jego odtworzenie za pomocą szmatki i/lub szczotki jest szybsze i łatwiejsze niż w przypadku zastosowania innych produktów. Ta linia oferuje jednak mniejszą (podstawową) paletę kolorów niż linia SAPHIR BEAUTE DU CUIR. Linia w granatowo-żółtych opakowaniach oferuje pasty do butów, które pozostają cały czas jakościowo fantastycznym produktem. Pasty do butów SAPHIR BDC Pate de Luxe, podobnie jak ich odpowiedniki z linii MDOR również zawierają cenne surowce, np. wosk pszczeli, wosk carnauba, terpentynę na bazie sosny, etc. Jednak ich stężenie jest nieco mniejsze.
- 2. Czym różni się krem do butów SAPHIR MDOR od kremu do butów SAPHIR BDC?
- Podobnie, jak w przypadku wosków, kremy do butów z czarnej, bardziej ekskluzywnej linii SAPHIR Medaille d'Or posiadają bardziej atrakcyjne opakowania, których estetyka (zwłaszcza na żywo) robi niesamowite wrażenie. Warto nadmienić, że w przypadku kremów różnica tkwi również w pojemności opakowań - słoiczki SAPHIR MDOR Creme Pommadier 75ml vs SAPHR BDC Creme Pommadier 50ml. Kluczową różnicą pozostaje jednak skład produktów. Kremy z czarnej linii Mediaille d'Or zostały wzbogacone masłem Shea, a koncentracja miękkich i twardych wosków oraz pigmentów jest wyższa niż w linii Beaute Du Cuir. Kremy SAPHIR BDC pozostają oczywiście jednymi z najlepszych tego typu produktów na świecie, jednak SAPHIR MDOR tradycyjnie pozostaje na najwyższym stopniu podium. Podobnie, jak w przypadku wosków, również przy kremach większy wybór kolorów dostępny jest za to w linii SAPHIR BDC (80-90 kolorów w stałej w ofercie).
- 3. Czy nowa pasta woskowa może być popękana?
- Tak. Najlepsze naturalne pasty woskowe to złożona mieszanka najwyższej jakości wosków o różnych właściwościach oraz terpentyny. Produkty te zawierają między innymi wosk pszczeli, wosk carnauba oraz kilka innych wosków o właściwościach odżywczych, ochronnych, zmiękczających oraz nadających połysk. Twarde woski mogą powodować pęknięcia, które nie są wadą lecz charakterystyką produktu. Nie świadczy to o tym, że produkt jest wysuszony czy wadliwy. Nie wpływa też na jego właściwości czy trwałość.
- 4. Otwarta pasta woskowa po jakimś czasie pęka na mniejsze kawałki i zbryla się. Czy to jest problem lub wada produktu?
- Absolutnie nie. Być może dla mniej doświadczonego odbiorcy wyda się to dziwne, ale wielu fachowców celowo pozostawia otwartą puszkę, by terpentyna odparowała szybciej i taki efekt osiągnąć. Zbrylony i podsuszony wosk aplikuje się nieco trudniej, ale za to efekt lustra na butach uzyskuje się dzięki temu znacznie szybciej. Dodatkowo, mniejsza ilość rozpuszczalnika zawartego w produkcie nie wpływa już tak istotnie na utwardzone wcześniej na skórze warstwy wosku. To ułatwia osiągnięcie efektu wysokiego połysku. Poprzez mocne podgrzanie puszki z produktem i pozostawienie jej w temperaturze pokojowej można ponownie uzyskać gładką i jednolitą powierzchnię wosku, ale właściwie nie ma to większego sensu. Zobacz oryginalną informację na ten temat prosto od producenta:
- 5. Czym różnią się od siebie poszczególne renowatory do zamszu i nubuku?
- SAPHIR MDOR Nubuck Suede Renovator - absolutnie najwyższa koncentracja najlepszych pigmentów i olejków regenerujących. Wzmacnia właściwości hydrofobowe. Dedykowany do najlepszych na świecie butów oraz akcesoriów wykonanych z wysokiej klasy zamszu i nubuku.
SAPHIR BDC Nubuck Suede Renovetine - doskonałe pigmenty i formuła wzbogacona regenerującym olejem z migdała. Wzmacnia właściwości hydrofobowe. Dedykowany średniej i wysokiej jakości skórom zamszowym i nubukowym.
TARRAGO Nano Nubuck Suede Renovator Spray - bardzo dobre pigmenty wspierane olejkami regeneracyjnymi oraz technologią NANO. Wysokie właściwości wodoodporne. Dedykowany butom outdoorowym i trekkingowym.
TARRAGO Nubuck Suede Renovator - bardzo dobre pigmenty w szerokiej palecie kolorów. Nie zawiera olejków regenerujących. Dedykowany szerokiemu zakresowi każdego rodzaju obuwia - sneakersy, półbuty, kozaki.
TARRAGO Nubuck & Suede Color - bardzo dobre pigmenty wzbogacone odżywczymi olejkami z gąbkowym aplikatorem ułatwiającym precyzyjne nakładanie koloru. Rekomendowany do szerokiego zakresu każdego rodzaju obuwia - sportowe, eleganckie, codzienne. - 6. Dlaczego Spray 400ml nie waży 400g? Czy produkt był używany?
- Preparat nie był używany. Sprzedajemy tylko fabrycznie nowe, nieużywane produkty. Objętość aerozolu wyrażona w ml nie musi być równa wadze wyrażonej w gramach. W puszce z aerozolem znajduje się ciecz i gaz, dlatego 1ml nie jest równy 1g. Zatem 400ml sprayu nie będzie równe 400g. Waga aerozolu zależy od gęstości substancji.
Dla lepszego zrozumienia wytłumaczymy to na przykładnie produktu TARRAGO Nano Protector 400ml. W przypadku tego produktu opakowanie zawierające 400ml preparatu średnio waży 321.2g z tolerancją +/-9g. Norma wagi zawiera się zatem w widełkach: 312.2g - 330.2g. Myślenie, że 400ml = 400g jest typowym błędem logicznym. Puszka zawiera płyn i gaz więc nie możesz postawić tutaj znaku równości w odniesieniu do wagi. Zobacz to na oficjalnym dokumencie producenta (podobnie jest z innymi aerozolami):
PORADY I USŁUGI
- 1. Jaki kolor pasty do butów będzie najlepiej pasował do mojej pary?
- Większość naszych klientów nie ma problemów z doborem koloru produktów. Pasta do butów zawiera niewielką ilość pigmentu (np. krem do butów zawiera więcej), także delikatnie inny odcień nie zrobi większej różnicy. Jeżeli jednak masz wątpliwości, zrób zdjęcie swojej pary w naturalnym dziennym oświetleniu i prześlij ją wraz zapytaniem drogą mailową do naszego supportu. Tą samą drogą otrzymasz odpowiedź wraz z konkretną rekomendacją.
- 2. Jak odnowić skórzane buty, torebki, kurtki, meble, tapicerki ..., na których są przetarcia, rysy, zadrapania i odbarwienia?
- To bardzo ogólnie postawione pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jednak w bardzo wielu przypadkach doskonale sprawdzają się 2 fantastyczne produkty, na które zwracamy uwagę:
- SAPHIR BDC Renovating Cream - na miejscowe przetarcia, rysy i zadrapania
- SAPHIR BDC Juvacuir - do odnowienia koloru na większych powierzchniach
Koniecznie zobacz przykłady zawarte na stronach z tymi produktami!
Jeżeli potrzebujesz konkretnej porady, wyślij do nas drogą mailową zdjęcie obiektu do renowacji, zrobione w naturalnym oświetleniu dziennym, które dobrze oddaje stan i kolor skóry. Tą samą drogą odpowiemy, przesyłając rekomendacje wraz z linkami do produktów. - 3. Ile kosztuje u Was renowacja butów? Ile kosztuje zelowanie? Ile kosztuje Custom butów?
- Nie świadczymy usług, ale dostarczamy najlepsze farby, środki i akcesoria najbardziej uznanym fachowcom w branży. Dlatego praktycznie do każdej roboty możemy kogoś polecić. W celu uzyskania rekomendacji, prosimy o kontakt mailowy z naszym supportem.
- 4. Jak malować i personalizować buty, dżinsowe kurtki, ubrania i akcesoria?
- Dla Twojej wygody opisaliśmy i pokazaliśmy wszystko w poradnikach oraz tutorialach dla customizerów:
- PODSTAWY - malowanie Sneakersów
- MALOWANIE JEANSU I TKANIN
- Malowanie ubrań - ważne.rzeczy
- Customizacja kurtki jeansowej według @masz_custom
- O farbach z efektami specjalnymi
- Malowanie plastiku
Od tych poradników zaczynało wielu uznanych już Artystów i Customizerów. Z ich pomocą możesz pójść tą samą drogą!
Warto śledzić też nasz kanał YouTube Multirenowacja - 5. Jak malować midsole, podeszwy sneakersów i gumowe elementy buta?
- Wielu doświadczonych customizerów unika malowania gumy, ze względu na problemy z trwałością efektu na tym surowcu. Trwałe malowanie midsoli i gumowych elementów nie jest sprawą łatwą. Z reguły jest to praca dość trudna i ryzykowna. Nawet oryginalna farba z pracującej, zginającej się gumy po jakimś czasie potrafi schodzić. Różnego rodzaju midsole różnie współpracują z farbami. Jeżeli chcesz podjąć się tego wyzwania, przeprowadź szereg prób i testów własnych w celu wypracowania swoich optymalnych sposobów dla tego typu projektów.
- 6. Jak farbować ubrania, tkaniny i akcesoria barwnikami RIT DYE?
- Wszystkie informacje wraz z tutorialami krok po kroku, inspiracjami oraz potężną bazą wiedzy znajdą Państwo na stronie RIT DYE Polska.
- 7. Czy prowadzicie szkolenia z customizacji i renowacji butów oraz ubrań?
- Nie prowadzimy szkoleń, ale mnóstwo wiedzy od której zaczynało wielu uznanych już Artystów i Rzemieślników znajdą Państwo na naszym Blogu Multirenowacja. Jeżeli to nie wystarczy, prosimy o przesłanie do nas zapytania drogą e-mail, chętnie polecimy osoby prowadzące cykliczne szkolenia na najlepszych produktach.
- 8. Dlaczego farba pęka po malowaniu? Dlaczego wykończenie nie jest trwałe?
- Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie ponieważ nie mamy bezpośredniego kontaktu z powierzchnią, która była malowana, nie znamy jej specyfiki i stanu, nie przygotowaliśmy jej do malowania, nie aplikowaliśmy farb, nie utwardzaliśmy ich, nie wykańczaliśmy efektu ... po prostu wiemy zbyt mało, by odpowiedzieć na tak zadane pytanie.
Natomiast powodów osłabionej trwałości malowania może być wiele. Oto kilka najczęściej stwierdzanych:
- niedokładnie przygotowana powierzenia do malowania (odtłuszczenie, czyszczenie, usunięcie starych warstw i starego wykończenia)
- skóra lub syntetyk (albo materiał), który słabo współpracuje z akrylami
- błędy w procesie malowania lub/i utrwalania
- zbyt grube warstwy
- zbyt krótki czas utwardzania między warstwami
- brak finishera lub błędy w jego użyciu
Przy malowaniu dżinsu i tkanin:
- malowanie akrylami bez dodatku do malowania tkanin (TARRAGO SNEAKERS Soft Maker), przynajmniej dla pierwszych warstw
- brak utrwalenia termicznego
- malowanie nieodpowiednich tkanin (np. syntetycznych lub bardzo elastycznych) - najłatwiej malować tkaniny naturalne - 100% bawełna
Przy customizowaniu lub renowacji butów:
- najlepiej unikaj malowania pracujących miejsc cholewki (zgięcia) ponieważ te obszary narażone są na ciągłe zginanie i tarcie. Tam w dłuższej perspektywie nawet farbryczna farba potrafi pękać. Jeżeli personalizujesz buty, proponuj swoim odbiorcom projekty bazujące na malowaniu niepracujących obszarów, jak: pięty, języki, boki. Jeżeli jednak musisz malować pracujące miejsca cholewki w procesie personalizacji lub renowacji obuwia, bardzo dokładnie przygotuj powierzchnię do przyjęcia farby w tych obszarach. Aplikuj bardzo cienkie warstwy. Zawsze odczekaj do pełnego utwardzenia poprzedniej, zanim zaaplikujesz kolejną. Wykończ dobrym finisherem.