Skórzana kierownica to najszybciej zużywający się element samochodowej tapicerki. Nawet nie wyobrażacie sobie w jak prosty sposób można sobie z tym poradzić :)
Kluczowe produkty (przykład I):
- CZYSZCZENIE, ODTŁUSZCZENIE – Mydło Avel lub Renomat Saphir (uwaga na zapach tego drugiego)
- REKOLORYZACJA – Renovating Cream Saphir lub Juvacuir Saphir
Kluczowe produkty i sposób postępowania (przykład II by Mariusz Słowiński):
- Myjemy Mydłem Avel – odtłuszcza również dobrze, kilka razy najlepiej ostrą stroną gąbki do zmywania, brud zbieramy ściereczką
- Koniecznie używamy zmywacza Decapant Saphir, dwa razy
- Szlifujemy papierem ściernym wodnym 320
- Przecieramy raz jeszcze zmywaczem
- Malujemy Kremem do Renowacji Saphir 25ml lub żywicą Juvacuir Saphir ( mają bardzo dobrą przyczepność) kładziemy 3 cienkie warstwy każdą podsuszając suszarką
- Czekamy co najmniej 10 minut i moim zdaniem koniecznie kładziemy/malujemy 3 warstwami Lakieru Tarrago Mat. Jeśli mamy aerograf trzecią warstwę kładziemy natryskiem-wyrównuje optycznie powierzchnię, wszelkie smugi znikną
- Czekamy 24 godziny, do lakieru nie ma dodatkowych utwardzaczy, więc odczekajmy tyle
- Lakier jest wodny więc przynajmniej przez tydzień nie myjemy!!! niczym kierownicy – lakier oddaje wodę, powłoka nabiera ostatecznego wyglądu
Raz na 3 miesiące trzeba kierownicę konserwować odpowiednim środkiem.
Źródła:
http://www.wbutach.pl/topic/2511-renowacja-kierownicy
https://www.facebook.com/PracowniaRenowacjiSkory
Na koniec charakterystyka i przedstawienie kluczowych produktów przy tego typu pracach: