Pierwsze co rzuca się w oczy w samochodzie zaraz po wejściu to kierownica i mieszek lewarka zmiany biegów. Warto zadbać, aby skóra była w dobrym stanie, zawsze sprawia to dobre pierwsze wrażenie. Skóra kierownicy ma to do siebie, że siła tarcia i sól zawarta w pocie eksploatują ją dość mocno . Wiele osób twierdzi, iż kiedy ma przetartą kierownicę, nawet z drobnymi pęknięciami, należy oddać kierownicę do dość kosztownego ponownego obszycia. Nic bardziej mylnego !

zdjęcie (2 z 13)

Przedstawię bardzo łatwy i szybki sposób, na renowację skóry na przykładzie kierownicy.

KROK 1. CZYSZCZENIE I ODTŁUSZCZENIE
Na początek używamy środka Renomat. Usuwa on wszelkie impregnaty jakie były wcześniej nakładane, brud oraz co najważniejsze odtłuszcza i rozluźnia pory skóry, ułatwiając wiązanie pigmentu nakładanego w drugim kroku.  Renomat aplikujemy czystą bawełnianą szmatką, lub starym bawełnianym podkoszulkiem. Po dokładnym wyczyszczeniu skóry należy odczekać 15 minut do pełnego odparowania. Skóra musi być czysta, sucha i gładka. Tutaj uprzedzam, iż Renomat posiada silny chemiczny zapach, więc należy stosować go na świeżym powietrzu. Zamiennie można zastosować do czyszczenia i odtłuszczenia regenerującego Mydła Avel, które jest niemal bezwonne.

KROK 2. RENOWACJA LICA
Po odczekaniu 15-tu minut, możemy przystąpić do nakładania cienkich warstw kremu do renowacji – Renovating Cream firmy Saphir. Lepiej nałożyć kilka cienkich warstw niż jedną grubą. Jest to pielielnie mocny koncentrat żywicy z silnym pigmentem. Efekt jest natychmiastowy, a czas schnięcia to nie więcej niż 10 minut.  Aby uzyskać najlepszy efekt nakładamy go kolistymi ruchami za pomocą bawełnianej szmatki, bądź starego bawełnianego podkoszulka. Między każdą warstwą czekamy 10 minut. Zazwyczaj na wytartą kierownicę wystarczą 3-4 warstwy.  Po wyschnięciu i wypolerowaniu kierownica jest gotowa do użycia.

zdjęcie (8 z 13)

Po ostatniej warstwie należy odczekać 10-15 minut, aby wszystko zdążyło wyschnąć. Następnie należy całą skórę, na której nakładany był krem do renowacji, wypolerować za pomocą bawełnianej szmatki do polerowania. Po wypolerowaniu skóry, wszelkie wytarcia znikną, a skóra będzie miała miły matowy wygląd. Tak jakby dopiero co była obszyta.

Krem do renowacji, to koncentrat żywicy z mocnym pigmentem koloryzującym. Pozwala to na pokrycie wszelkich rys, oraz nierówności. W skład kremu wchodzą minerały, oraz wosk pszczeli, dzięki czemu skóra jest odżywiona i odporna na wodę.

zdjęcie (11 z 13)

Szeroka paleta kolorów, które dodatkowo można ze sobą mieszać sprawia, że nawet do najbardziej oryginalnych kolorów skór można użyć kremu do renowacji. Bardzo ważne, aby na niewidocznym skrawku skóry sprawdzić najpierw kolor i działanie produktu na konkretny materiał.  Do większych obszarowo, ale płytkich uszkodzeń np. wytarcia na boczku fotela zaleca się używanie środka Juvacuir.

Na tym filmie widać zastosowanie kremu do renowacji, oraz środka Juvacuir.

Kierownica po renowacji zmienia swój wygląd nie do poznania :

1 zdjęcie (13 z 13)

KROK 3. MATOWY LAKIER WYKOŃCZENIOWY (OPCJONALNIE)
Tak odnowiona kierownica będzie służyła przez wiele tysięcy kilometrów. Skuteczność i trwałość tego zabiegu zadziwia nawet doświadczonych fachowców z branży. Nie jest to konieczne, ale można skórę dodatkowo zabezpieczyć Matowym Lakierem Wykończeniowym TARRAGO, co jeszcze bardziej wzmocni wykończenie skóry i wydłuży jej żywotność.

Z tych środków korzystają punkty autodetailingu, salony samochodowe, komisy samochodowe, punkty zajmujące się renowacją skór … ale są one tak łatwe w użyciu, że praktycznie każdy jest w stanie sobie z prostymi renowacjami poradzić.